دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1398 - 15:48

ایراد تماس و تخلیه باتری در  iOS 13.1.2 / چند روش برای بهبود عملکرد گوشی‌های آیفون

درحالی‌که اپل مشغول حل‌وفصل سایر مشکلات ایرادهای گزارش‌شده در مورد سیستم‌عامل جدید است، کاربران زیادی از این سیستم‌عامل در شبکه‌های اجتماعی به مشکلات جدید نسخه  iOS 13.1.2 اشاره‌کرده‌اند.
کد خبر : 430870
505173_913.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم‌، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درحالی‌که اپل مشغول حل‌وفصل سایر مشکلات ایرادهای گزارش‌شده در مورد سیستم‌عامل جدید است، کاربران زیادی از این سیستم‌عامل در شبکه‌های اجتماعی به مشکلات جدید نسخه  iOS 13.1.2  اشاره‌کرده‌اند.


مشکلاتی هم چون قطع تماس و ضعف باتری به‌صورت کاملاً گسترده مورد اعتراض  استفاده‌کنندگان گوشی‌های تلفن همراه اپل شده است. برای رفع این مشکلات هیچ راه‌حل رسمی وجود ندارد، اگرچه برخی از کاربران ادعا می‌کنند انجام تنظیم مجدد شبکه Settings > General > Reset > Reset Network Settings  ممکن است برای رفع مشکل قطع تماس کمک کند.


مسئله دیگری که بسیار موردتوجه قرارگرفته، مشکل تخلیه باتری و گرمای بیش‌ازحد نیز گزارش‌شده که در زیر چند نکته و ترفند برای کمک به شما جهت تشخیص و رفع مشکلات باتری آورده شده است.


اگر iOS 13.1.2 را به‌روزرسانی کرده‌اید، باید منتظر باشید تا اپل یک نسخه جدید به‌روزرسانی را منتشر کند، اگرچه به نظر می‌رسد ایراد تماس در حال حاضر در نسخه بتا iOS 13.2 نیز وجود دارد، اگر هنوز به‌روز نشده‌اید منتظر نسخه جدیدتر باشید.


فعال کردن حالت DARK


دو راه وجود دارد: به تنظیمات بروید و گزینه Display & Brightness را انتخاب کرده و Dark of Appearance را فعال کنید و یا از ابزار Control Center روشنایی صفحه‌نمایش را لمس کنید و نگه‌دارید تا صفحه ظاهر شود. ازآنجا، روی گزینه Appearance ضربه بزنید تا بین حالت‌های Light به Dark تغییر کند.



اسلایدر جدید VOLUME COOL


از نوار جدید VOLUME COOL برای کنترل آسان ابزارها استفاده کنید.



چگونگی تنظیم مجدد و حذف برنامه‌ها


روش تنظیم مجدد و حذف برنامه‌ها در  iOS 13  تغییریافته است. روی یک آیکون فشار داده و نگه‌دارید تا تنظیم مجدد برنامه‌ها ظاهر شود، با این کار همه برنامه‌های شماwiggling ، آماده انتقال بوده یا قابل‌حذف هستند.


دکه برگشت یا باطل کردن


برای برگشت یا باطل کردن در iOS اپل مدل جدیدی را اضافه کرده است.


قالب بندی جدید نوار ابزار


اپل نوار قالب‌بندی متن جدید را در iOS برای برنامه‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند اضافه کرده است. با فشار دادن سه انگشت در قسمت پایین روی صفحه‌کلید آن را می‌توانید فعال کنید.


دسترسی آسان WI-FI و BLUETOOTH


می‌توانید به تنظیمات Wi-Fi و Bluetooth دسترسی پیدا کنید بدون اینکه به قسمت تنظیمات اصلی وارد شوید. قسمت Control Center را بازکرده و دکمه‌های Wi-Fi یا Bluetooth را فشار داده و نگه‌دارید تا بین شبکه‌ها و دستگاه‌های موجود جابجا شوید.



حالت سکوت برای تماس‌های ناشناس


با ارسال مستقیم پیام‌های صوتی از آن‌ها جلوگیری کنید. برای فعال کردن این ویژگی Settings > Phone > بروید و Silence Unknown Callers را فعال کنید.



بهینه‌سازی باتری


این‌یک ویژگی واقعاً مفید است که برای کم کردن به طول عمر باتری‌ها طراحی‌شده است.


برای فعال‌سازی از   Settings > Battery > Battery Healtz  استفاده کنید.



فایل ZIP و UNZIP


می‌توانید فایل‌ها را با استفاده از برنامه Files به‌روز شده فایل‌های فشرده و از حالت فشرده خارج کنید. برای فشرده‌سازی یک فایل (یا پرونده‌ها، یا یک پوشه) پایین را فشار داده و نگه‌دارید و از فهرست گشودنی، Compress  را انتخاب کنید. برای خارج شدن از حالت فشرده‌سازی، یک فایل فشرده را فشار داده و نگه‌دارید و Uncompress را بزنید.


عکس گرفتن از صفحه مرورگر


این‌یک ویژگی فوق‌العاده برای کاربران سافاری است. برای عکس گرفتن از صفحه دکمه Volume Up + Power را در دستگاه‌های دارای Face ID و دکمه روشن / خاموش + دکمه صفحه اصلی در دستگاه‌های دارای Touch ID را فشار دهید. روی کادر پیش‌نمایش ضربه بزنید تا بتوانید صفحه را ذخیره کنید.



انتهای پیام/4108/


انتهای پیام/

برچسب ها: اپل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته